Respon Pengasas Produk Qu Puteh Mengenai Isu Iklan Melampau
Panas dan semakin panas. Rata-rata penonton Anugerah Juara Lagu 29 (AJ29) menjadi jelak apabila iklan penaja, Qu Puteh dikatakan overshadow anugerah berprestij itu.
Malah, Chef Wan pun terus tutup televisyen kerana muak dengan tagline ‘Qu Puteh, Qu Puteh, Barulah Putih. Tapi, lain pula ceritanya apabila Ramli MS backup Dato Seri Vida. Hurm..
Bila dah kecoh-kecoh macam ni, akhirnya pengasas produk kecantikan itu memberi respon terhadap perbalahan yang berlaku. Apa katanya?
Which Side Are You?
Bila Fans Dato Seri Vida Buka Mulut….
Realitinya, kami perhatikan, Dato Seri vida ni sebenarnya menyusun strategi pemasaran yang sangat awesome. Buktinya, makin orang meluat, makin ramai orang bercakap mengenai hal tersebut dan produk Qu Puteh pun semakin dikenali.
Cuma, terlintas di pemikiran penulis bahawa adakah rakyat Malaysia sekarang ini lebih tertarik dengan iklan yang boleh dianggap ‘kampung’ berbanding something ‘educated’. Well, bergantung juga pada sasaran pembeli rasanya.
Sesuatu yang dianggap ‘taboo’ suatu masa dulu kini boleh diiklankan secara meluas. Buktinya, tengok lah tagline pelbagai produk di media sekarang ni. Kadang-kadang jadi malu sendiri nak tengok. Hiks. - Portal Ohbulan
Sumber
Panas dan semakin panas. Rata-rata penonton Anugerah Juara Lagu 29 (AJ29) menjadi jelak apabila iklan penaja, Qu Puteh dikatakan overshadow anugerah berprestij itu.
Malah, Chef Wan pun terus tutup televisyen kerana muak dengan tagline ‘Qu Puteh, Qu Puteh, Barulah Putih. Tapi, lain pula ceritanya apabila Ramli MS backup Dato Seri Vida. Hurm..
Bila dah kecoh-kecoh macam ni, akhirnya pengasas produk kecantikan itu memberi respon terhadap perbalahan yang berlaku. Apa katanya?
Which Side Are You?
Successful people always build up each other. They motivate, inspire, and help each other towards success. However, unsuccessful people… hurmmm.. they just hate, blame and always complaining… Which side are you…?? xoxo!! – Instagram Dato Seri Vida
Bila Fans Dato Seri Vida Buka Mulut….
Realitinya, kami perhatikan, Dato Seri vida ni sebenarnya menyusun strategi pemasaran yang sangat awesome. Buktinya, makin orang meluat, makin ramai orang bercakap mengenai hal tersebut dan produk Qu Puteh pun semakin dikenali.
Cuma, terlintas di pemikiran penulis bahawa adakah rakyat Malaysia sekarang ini lebih tertarik dengan iklan yang boleh dianggap ‘kampung’ berbanding something ‘educated’. Well, bergantung juga pada sasaran pembeli rasanya.
Sesuatu yang dianggap ‘taboo’ suatu masa dulu kini boleh diiklankan secara meluas. Buktinya, tengok lah tagline pelbagai produk di media sekarang ni. Kadang-kadang jadi malu sendiri nak tengok. Hiks. - Portal Ohbulan
Sumber
EmoticonEmoticon