BAHAYANYA !!! Ramai Yang Tak Tahu! Inilah Padahnya Jika Anda Disengat Lipan. Cepat Lakukan 3 Perkara Ini Kalau Disengat !

06:51 0
BAHAYANYA !!! Ramai Yang Tak Tahu! Inilah Padahnya Jika Anda Disengat Lipan. Cepat Lakukan 3 Perkara Ini Kalau Disengat ! merupakan pengeluaran semula artikel, berita dan maklumat yang berorientasikan perkongsian informasi dari sumber percuma di internet. Para pembaca di laman Glepor perlu menilai secara wajar dalam menyatakan maklumbalas dan penyebaran bahan demi kegunaan adil untuk Sumber asal entri BAHAYANYA !!! Ramai Yang Tak Tahu! Inilah Padahnya Jika Anda Disengat Lipan. Cepat Lakukan 3 Perkara Ini Kalau Disengat !.

Gigitan lipan bahaya tak? Doktor, saya ni nak mati dah ke? Kena sengat lipan bara besak bukan main,". 

Kes pagi tadi di klinik doktor. Lipan ini sebenarnya ada di mana-mana sahaja terutamanya di tempat-tempat yang lembab seperti:

Dalam bilik air. Kalau mandi itu, tengok-tengoklah, kot-kot terkejut jumpa lipan. Lari keluar tunggang langgang terlupa tutup aurat

Bawah almari baju atau katil. Sebelum menutup lampu nak tidur, periksa sama ada anda tidur bersama lipan dalam selimut anda.

Menyorok di dalam kasut. Jadi berhati-hati semasa hendak memakai kasut. Balingkan kaut keluar bila ada benda bergerak-gerak dalam kasut. 

Terdapat 1,500 jenis lipan yang berbeza saiz dan warna di seluruh dunia. Mari doktor berikan info sedikkit mengenai sengatan lipan.

Gigitan lipan seperti gigitan ular dengan dua lubang di kawasan gigit. Gigitan lipan hanya sakit di bahagian yang digigit. Malah, serangga itu tidak beracun dan tidak perlulah anda berasa panik. Tenang dan cari lipan itu serta balas dendam dengan bertarung dengannya sehingga terkulai supaya tidak menyengat orang lain.

Bagaimana merawat gigitan lipan? Perlu tahu bahawa sengatan lipan bukanlah toksik dan ia tidak akan membawa kepada maut serta boleh dirawat. Gunakan sabun antiseptik dan air untuk mencuci bahagian yang disengat. Bagi mengurangkan kesakitan, gunakan kompres panas. Dalam kes bengkak, pek ais atau kompres sejuk untuk kurangkan kesakitan itu. Sekiranya kesakitan teramat sangat, makanlah ubat tahan sakit.

!Gigitan lipan juga boleh menyebabkan gatal, jadi gunakan krim Hydrocortisone. Antibiotik hanya akan digunakan bila ada infeksi di kawasan gigitan lipan..

Nekrosis atau kematian tisu jika disengat lipan terlalu kuat. Berwaspadalah semua terutamanya pada yang menghidap diabetis. Anda juga dinasihatkan mengambil suntikan tetanus. Jika anda mengalami alahan pada bisa lipan sampai penat lelah dan gatal seluruh badan, suntikan atau makan ubat Antihistamine digalakkan.

Gejala sengatan lipan

Sakit dan bengkak kecil adalah tanda-tanda biasa apabila disengat oleh anak lipan atau lipan pondan. Ia akan terhapus sendiri dalam beberapa jam sahaja. Jika anda disengat oleh lipan bara, gejala teruknya seperti di bawah yang mana anda perlu mendapatkan rawatan segera di hospital:

Jantung berdebar-debar kencang. Rentak jantung boleh menjadi pelahan atau terlalu cepat dan kadar denyutan tidak normal.
  • Sakit kepala, ketakutan, kebimbangan dan muntah-muntah.
  • Bengkak nodus limfa.
  • Kemerahan dan gatal-gatal melarat di seluruh badan.
  • Nekrosis atau kematian tisu dalam kes teruk.

Cara untuk menghilangkan rasa sakit yang menyucuk-nyucuk akibat gigitan lipan ialah dengan menggunakan tembakau. Ambil sedikit tembakau dan kunyah. Perah airnya di tempat yang terkena gigit. Jika tidak dapat mencari tembakau, boleh juga digantikan dengan asam jawa. Ambil air perahan biji asam jawa dan sapukan ke tempat yang sakit. Lakukannya secara berulang kali. 

Cara yang lain juga ialah mencari lipan yang menggigit anda itu. Bunuh dan bakar sehingga menjadi abu. Abunya diambil dan disapukan pada tempat yang terkena gigitan itu
#Infokini di BAHAYANYA !!! Ramai Yang Tak Tahu! Inilah Padahnya Jika Anda Disengat Lipan. Cepat Lakukan 3 Perkara Ini Kalau Disengat !

Jeragat Di Wajah Hilang Dengan Bahan Semulajadi Ini

01:26 0
Jeragat Di Wajah Hilang Dengan Bahan Semulajadi Ini merupakan pengeluaran semula artikel, berita dan maklumat yang berorientasikan perkongsian informasi dari sumber percuma di internet. Para pembaca di laman Glepor perlu menilai secara wajar dalam menyatakan maklumbalas dan penyebaran bahan demi kegunaan adil untuk Sumber asal entri Jeragat Di Wajah Hilang Dengan Bahan Semulajadi Ini.

Tompok-tompok hitam, kotoran dan jeragat adalah satu masalah yang besar dan tidak menyenangkan dan mereka mimpi ngeri yang sebenar terutama sekali bagi wanita. Terdapat banyak krim lain yang boleh membantu anda untuk menghilangkan masalah ini, tetapi mereka adalah sangat mahal dan juga ia mengandungi banyak bahan kimia yang boleh merosakkan kulit kita.

Oleh itu dalam artikel ini kita akan membentangkan losyen ini buatan sendiri daripada pasli yang kaya dengan mineral dan vitamin, dan ia akan membantu anda untuk mengeluarkan kecacatan muka seperti jeragat dan mendapatkan kulit yang cantik dan berseri dengan cepat.

Pasli adalah ramuan yang sangat terkenal dalam kosmetik kerana ia menceriakan dan menjana semula kesan pada kulit. Ia mengandungi banyak nutrien penting yang boleh merawat pelbagai penyakit kulit seperti: bengkak kemerahan dan kerengsaan. Juga ia whitens, dering dan menyegar semula kulit, melindungi dari berlakunya kedutan terutama pada bahagian mata; menghapuskan Jerawat, jeragat dan bintik hitam dan ianya bagus untuk kulit minyak.

Dibawah kami akan menunjukkan anda bagaimana anda boleh membuat losyen ini buatan sendiri daripada pasli yang boleh membantu anda untuk mendapatkan kulit yang berseri dan jati.

RESIPI:

BAHAN-BAHAN:

2 sudu besar yang dicincang daun pasli (anda juga boleh menggunakan daun pasli 2 sudu besar yang dikeringkan)
1 sudu teh lemon jus atau apple cider cuka
200 ml air

PENYEDIAAN:

Meletakkan daun pasli dalam 200 ml. air dan masak dalam campuran pada haba yang rendah selama kira-kira 15 minit. Kemudian Buang dari api dan meninggalkan coll down untuk sementara waktu. Akhirnya membebankan campuran dan tambah 1 sudu teh cuka epal atau jus lemon dan tuangkan campuran ke dalam botol kaca dan menyimpannya di dalam peti sejuk selama kira-kira 5-6 hari.

CARA MENGGUNAKANNYA:

Untuk keputusan yang terbaik anda perlu menggunakan campuran ini dua kali sehari: pada waktu pagi dan petang. Losyen ini menakjubkan akan mengecilkan liang Roma anda dan membersihkan kulit anda dan ia juga akan membuat anda tompok-tompok hitam dan jeragat hilang sepenuhnya. Jadi, di tolak maka sebulan anda akan mendapat kulit yang bersih dan cantik seperti pernah.

UNTUK TATAPAN:

Jika anda ingin menghilangkan kemerahan dan Lingkaran hitam di bawah mata, maka anda perlu membuat losyen sama tetapi tanpa menambah jus lemon.

Apa anda perlu lakukan adalah untuk rendam tuala wanita kapas dalam losyen dan meletakkan mereka pada mata anda dua kali satu hari-pagi dan petang selama kira-kira 5 minit. Anda akan melihat hasil-hasil pertama tidak lama lagi dan anda akan kagum!
#Infokini di Jeragat Di Wajah Hilang Dengan Bahan Semulajadi Ini

’11 Tahun Kahwin Tetapi Masih Rindu Ex, Berdosakah Saya?’

00:07 0
’11 Tahun Kahwin Tetapi Masih Rindu Ex, Berdosakah Saya?’ merupakan pengeluaran semula artikel, berita dan maklumat yang berorientasikan perkongsian informasi dari sumber percuma di internet. Para pembaca di laman Glepor perlu menilai secara wajar dalam menyatakan maklumbalas dan penyebaran bahan demi kegunaan adil untuk Sumber asal entri ’11 Tahun Kahwin Tetapi Masih Rindu Ex, Berdosakah Saya?’.

Isu curang bukanlah sesuatu yang asing berlaku dalam masyarakat kita. Perbuatan curang bukanlah sesuatu yang luar biasa. Lelaki curang? Itu adalah perkara biasa kerana tabiat lelaki yang memang suka menggoda gadis atau wanita lain sedangkan dia sendiri telah mempunyai sesuatu yang halal bagi dirinya.





#Infokini di ’11 Tahun Kahwin Tetapi Masih Rindu Ex, Berdosakah Saya?’

Doktor Ini Kongsi Cara Rawatan Yang ‘Betul’ Untuk Hilangkan Ketumbit Dengan Cepat

23:16 0
Doktor Ini Kongsi Cara Rawatan Yang ‘Betul’ Untuk Hilangkan Ketumbit Dengan Cepat merupakan pengeluaran semula artikel, berita dan maklumat yang berorientasikan perkongsian informasi dari sumber percuma di internet. Para pembaca di laman Glepor perlu menilai secara wajar dalam menyatakan maklumbalas dan penyebaran bahan demi kegunaan adil untuk Sumber asal entri Doktor Ini Kongsi Cara Rawatan Yang ‘Betul’ Untuk Hilangkan Ketumbit Dengan Cepat.

Tahukah korang sebab kenapa mata ditumbuhi ketumbit? Bukan sebab mengintai orang mandi tau tapi sebenarnya kerana mata dah terkena jangkitan kuman. Bila bakteria mula membiak maka timbul satu benjolan merah di sekitar mata.

Dr Azlindarita Aisyah, Pakar Oftalmologi melalui page Medical Mythbusters Malaysia bagi tips mudah nak hilangkan ketumbit dengan cepat. Semoga membantu!

3 sebab utama mata ditumbuhi ketumbit


Cara merawat


Bersihkan kelopak mata


Tuamkan sudu pada kelopak mata dalam 3 minit





Masukkan antibiotik ke dalam mata




Sumber : Medical Mythbusters Malaysia
#Infokini di Doktor Ini Kongsi Cara Rawatan Yang ‘Betul’ Untuk Hilangkan Ketumbit Dengan Cepat

Amal Zikir Fatimah Untuk Kurangkan Kepenatan Urus Rumah Tangga. Ibu-Ibu Wajib Buat!

22:56 0
Amal Zikir Fatimah Untuk Kurangkan Kepenatan Urus Rumah Tangga. Ibu-Ibu Wajib Buat! merupakan pengeluaran semula artikel, berita dan maklumat yang berorientasikan perkongsian informasi dari sumber percuma di internet. Para pembaca di laman Glepor perlu menilai secara wajar dalam menyatakan maklumbalas dan penyebaran bahan demi kegunaan adil untuk Sumber asal entri Amal Zikir Fatimah Untuk Kurangkan Kepenatan Urus Rumah Tangga. Ibu-Ibu Wajib Buat!.

Wanita yang bergelar ibu dan bekerja sama ada di pejabat atau di rumah tentu sahaja sesekali akan terkeluar keluhan penat dan stres kerana bebanan tugas di rumah dan tempat kerja yang tak pernah habis. Menguruskan suami, anak-anak, rumah tangga, tugas di pejabat bukanlah tanggungjawab yang mudah. Sebagai manusia biasa tentu sahaja akan berasa penat dan lelah.

Selain mengeluh, mungkin ada wanita akan memperuntukkan masa untuk diri sendiri bagi menghilangkan stres dan keletihan yang dialami dengan memanjakan diri di spa, pergi berurut, bercuti atau keluar bersiar-siar bersama teman. Namun, tanpa kita sedari sebenarnya dalam Islam telah ada penawar segala kepenatan ini seperti diajarkan oleh Rasulullah s.a.w kepada puteri Baginda, Saidatina Fatimah r.a.

Dalam hadis yang diriwayatkan oleh Muslim, satu hari puteri Rasulullah s.a.w Saidatina Fatimah r.a mengadu kepada suaminya, Saidina Ali bin Abu Talibb r.a. tentang tangannya yang berasa sakit dan keletihan kerana terlalu banyak kerja rumah yang perlu dilakukan.

Saidatina Fatimah kemudian datang menemui ayahandanya baginda Rasulullah s.a.w untuk meminta seorang pembantu. Tetapi dia tidak berjaya menemui Rasulullah s.a.w dan hanya bertemu Saidatina Aisyah r.a.

Kemudian Saidatina Fatimah meninggalkan permintaannya kepada Saidatina Aisyah untuk disampaikan kepada Rasulullah s.a.w. Apabila Rasulullah s.a.w tiba di rumah, Saidatina Aisyah pun memberitahu Baginda tentang permintaan puterinya.

Lalu Baginda telah pergi menemui puteri serta menantunya yang ketika itu telah berbaring di tempat tidur. Keduanya mahu berganjak bangun dan ingin menghampiri Baginda akan tetapi Rasulullah meminta mereka tetap di tempat pembaringan.

Kemudian Baginda bersabda: "Mahukah kamu berdua aku ajarkan sesuatu yang lebih baik daripada apa yang kamu berdua minta? Ketika kalian berbaring hendak tidur, maka bacalah takbir (Allahu Akhbar) 34 kali, tasbih (Subhanallah) 33 kali dan tahmid (Alhamdulillah) 33 kali. Sesungguhnya yang demikian itu lebih baik bagi kalian daripada seorang pembantu." (HR. Muslim, no: 4906)

Jadi, kepada ibu-ibu yang kepenatan bolehlah amalkan ajaran Rasulullah s.a.w ini untuk membaca Zikir dan Tasbih Fatimah sambil berbaring atau menyusukan bayi. Selain beroleh ketenangan anda juga dapat pahala.

Dalam pada itu, sentiasalah menanamkan dalam hati supaya ikhlas dan reda melakukan segala tanggungjawab sebagai isteri dan ibu supaya tidak terasa satu bebanan yang memenatkan. Semoga ibu-ibu semua dikurniakan ganjaran pahala daripada Allah SWT.

#Infokini di Amal Zikir Fatimah Untuk Kurangkan Kepenatan Urus Rumah Tangga. Ibu-Ibu Wajib Buat!

Tentera Daripada 5 Negara Di Dunia Yang Paling Digeruni Amerika

20:36 0
Tentera Daripada 5 Negara Di Dunia Yang Paling Digeruni Amerika merupakan pengeluaran semula artikel, berita dan maklumat yang berorientasikan perkongsian informasi dari sumber percuma di internet. Para pembaca di laman Glepor perlu menilai secara wajar dalam menyatakan maklumbalas dan penyebaran bahan demi kegunaan adil untuk Sumber asal entri Tentera Daripada 5 Negara Di Dunia Yang Paling Digeruni Amerika.

Negara-negara kuasa besar terus berlumba-lumba mengukuhkan kedudukan mereka dengan memperkuatkan pasukan tentera mereka sama ada daripada segi persenjataan dan kelengkapan tentera, mahupun daripada segi bilangan anggota yang terlatih dalam semua bidang.

Sebenarnya agak sukar untuk menentukan negara mana yang mendahului senarai dalam perlumbaan senjata di dunia pada masa ini.

Menurut senarai yang dikeluarkan Global Firepower (GFP), penyedia data terkini kuasa ketenteraan dunia, tanpa mengambil kira kekuatan nuklear yang dimiliki sesebuah negara, Amerika Syarikat (AS) berada di kedudukan teratas negara paling kuat daripada segi ketenteraan pada masa ini.

Kelebihan Amerika ternyata didorong oleh sumber kewangan negara itu sendiri.

Amerika dilaporkan memperuntukkan kira-kira AS$689 bilion (RM2.2 trilion) sebagai bajet pertahanan negara itulebih tinggi berbanding negara kuasa-kuasa besar yang lain.

Faktor itu memungkinkan AS untuk memiliki sekurang-kurangnya 8,235 kereta kebal dan 15,293 buah pesawat dan 6,665 helikopter.

Aset itu bagaimanapun tidak termasuk kira-kira 10 buah kapal pengangkut pesawat yang memudahkan AS menggerakkan askarnya ke mana-mana negara di seluruh dunia dengan diiringi 71 kapal selam.

Namun, jika diambil kira daripada segi sumber tenaga, AS hanya mempunyai kira-kira 1.4 juta askar aktif, lebih kecil dibandingkan dengan China yang mempunyai sebanyak 2.2 juta askar aktif.

Namun disebalik kekuatan Amerika Syarikat itu, mereka sebenarnya berhati-hati apabila berurusan dengan lima buah negara ini terutamanya di dalam isu keselamatan.
1. China (Jumlah Askar Yang Ramai)


2. Korea Utara (Jumlah Askar Tertinggi Di Dunia Mengikut Perkapita Penduduk)


3. Iran (Pengalaman Berperang Yang Luas)


4. Russia (Teknologi Peralatan Perang Yang Canggih)


5. Indonesia (Peralatan Yang Canggih Berdasarkan Komen Yang Kami Terima Di Page Facebook)

#Infokini di Tentera Daripada 5 Negara Di Dunia Yang Paling Digeruni Amerika

Aidil Catat Rekod Satu Lagi Pelakon Terselamat Tali Gantung

20:01 0
Aidil Catat Rekod Satu Lagi Pelakon Terselamat Tali Gantung merupakan pengeluaran semula artikel, berita dan maklumat yang berorientasikan perkongsian informasi dari sumber percuma di internet. Para pembaca di laman Glepor perlu menilai secara wajar dalam menyatakan maklumbalas dan penyebaran bahan demi kegunaan adil untuk Sumber asal entri Aidil Catat Rekod Satu Lagi Pelakon Terselamat Tali Gantung.

Syukur, pertuduhan mengedar 465 gram dadah terhadap pelakon Aidil Aziz telah ditarik balik.  Aidil telah dilepaskan dengan jaminan sebanyak RM4,000 serta di bawah pemerhatian selama dua tahun.

Berita ini dikongsikan oleh peguam Aidil, Wan Azwan Aiman dan Fakhrul Redha.

Menurut Pengurusnya, Kam (yang juga sepupu Aidil) ketika sebutan semula kes, suasana gembira bercampur sayu apabila keputusan mahkamah dibacakan.  Ibu Aidil menangis kegembiraan. 

"Buat masa ini, kami mahu Aidil berehat dengan keluarganya dahulu dan tenangkan fikiran," ujar Kam mewakili keluarganya.

Alhamdulillah, kami di sini, rakan-rakan artis, dan peminat-peminat tumpang gembira dengan berita ini.  Semoga Aidil terus kuat dan tabah.  

#Infokini di Aidil Catat Rekod Satu Lagi Pelakon Terselamat Tali Gantung

Korang Berisiko Kena Sakit Jantung Kalau Tiada Bulu Jari Kaki. Serius lah?

17:11 0
Korang Berisiko Kena Sakit Jantung Kalau Tiada Bulu Jari Kaki. Serius lah? merupakan pengeluaran semula artikel, berita dan maklumat yang berorientasikan perkongsian informasi dari sumber percuma di internet. Para pembaca di laman Glepor perlu menilai secara wajar dalam menyatakan maklumbalas dan penyebaran bahan demi kegunaan adil untuk Sumber asal entri Korang Berisiko Kena Sakit Jantung Kalau Tiada Bulu Jari Kaki. Serius lah?.

Mungkin ada yang rasa geli atau malu bila memiliki bulu di jari-jari kaki. Tapi, tahukah anda sebenarnya bulu di jari kaki menunjukkan tahap kesihatan jantung kita.

Bulu di jari kaki boleh menjadi tanda bahawa edaran darah dalam tubuh badan berkerja dengan baik. Menurut seorang pakar bedah vaskular di Barts Health NHS Trust, Constantinos Kyriakides menjelaskan kepada Daily Mail bahawa anda tak perlu untuk merasa malu jika mempunyai bulu di jari kaki.

Bulu di jari kaki menandakan bekalan darah ke otot-otot kaki adalah lancar. Kerana itu jika seseorang tidak mempunyai bulu kaki, ia mungkin berisiko menderita sakit jantung.

Tambahnya lagi, folikel rambut memerlukan bekalan darah yang cukup untuk nutrisi dan oksigen. Jika terdapat salur darah yang tersumbat, beerti oksigen kurang untuk sampai ke bahagian kaki.

Haa cuba lah check kaki korang ada bulu tak?

Sumber: Sajakongsi
#Infokini di Korang Berisiko Kena Sakit Jantung Kalau Tiada Bulu Jari Kaki. Serius lah?

Tinggal Kemera Tersembunyi Dalam Hutan Untuk Tangkap Gambar Haiwan Liar Tetapi Dapat Gambar 'Harimau Jadian'

17:11 0
Tinggal Kemera Tersembunyi Dalam Hutan Untuk Tangkap Gambar Haiwan Liar Tetapi Dapat Gambar 'Harimau Jadian' merupakan pengeluaran semula artikel, berita dan maklumat yang berorientasikan perkongsian informasi dari sumber percuma di internet. Para pembaca di laman Glepor perlu menilai secara wajar dalam menyatakan maklumbalas dan penyebaran bahan demi kegunaan adil untuk Sumber asal entri Tinggal Kemera Tersembunyi Dalam Hutan Untuk Tangkap Gambar Haiwan Liar Tetapi Dapat Gambar 'Harimau Jadian'.

POLAND: Tindakan Pihak Jabatan Perhutanan yang meninggalkan kamera tersembunyi untuk menangkap gambar haiwan liar nampaknya telah berjaya menangkap kelibat kelibat seorang lelaki berbogel yang bergerak seperti seekor harimau, lapor Dailymail.

Lelaki berkenaan yang dikenali sebagai Marek H yang berasal dari Republik Czech dikatakan telah berlegar-legar di hadapan kemera berkenaan yang diletakkan jauh di dalam hutan.

Dia dikatakan melakukan aksi berkenaan dalam separa sedar selepas mengambil sejenis ubat penenang dikenali sebagai LSD secara berlebihan menyebabkan fikirannya mengalami halusinasi.

Pihak perhutanan yang mengambil kamera berkenaan untuk meneliti rakaman nyata terkejut melihat 'harimau jadian' berkenaan dan mereka telah menyerakah pita rakaman kepada pihak polis.



Pihak polis telah berjaya menahan Marek yang baru berusia 21 tahun berkenaan, dia mengaku telah mengambil dadah LSD secara berlebihan, katanya selepas menggunakan dadah berkenaan dia merasakan dirinya seolah-oleh seekor Harimau Siberia.


Semasa berkhayal, dia menyatakan dirinya ketika itu adalah diri sebenarnya dan berhubung dengan Harimau Siberia yang lain.

Dalam masa lapan jam dia 'menjadi' harimau Siberia, lelaki berkenaan telah merangkak sejuah 15.5 batu di sepanjang sempadan hutan Poland.

Beliau bagaimanpun hanya didenda kerana pihak berkuasa tidak menemui apa-apa jenis dadah padanya.

Sumber: Siakap Keli
#Infokini di Tinggal Kemera Tersembunyi Dalam Hutan Untuk Tangkap Gambar Haiwan Liar Tetapi Dapat Gambar 'Harimau Jadian'

3 Minggu Tahan Sakit Nak Bersalin Tapi Bayi Tak Mahu Keluar, Lepas Jumpa Ustaz Rupa-rupanya…

12:56 0
3 Minggu Tahan Sakit Nak Bersalin Tapi Bayi Tak Mahu Keluar, Lepas Jumpa Ustaz Rupa-rupanya… merupakan pengeluaran semula artikel, berita dan maklumat yang berorientasikan perkongsian informasi dari sumber percuma di internet. Para pembaca di laman Glepor perlu menilai secara wajar dalam menyatakan maklumbalas dan penyebaran bahan demi kegunaan adil untuk Sumber asal entri 3 Minggu Tahan Sakit Nak Bersalin Tapi Bayi Tak Mahu Keluar, Lepas Jumpa Ustaz Rupa-rupanya….

Memang tidak dinafikan pada zaman serba canggih sekarang ini, ramai sudah tidak mempercayai perkara mistik dan alam ghaib yang seakan tidak masuk akal. Namun, kita juga haruslah percaya bahawa makhluk halus itu sememangnya wujud dan tinggal di alam yang tidak dapat dilihat oleh mata kasar manusia.

Seperti yang dikongsi wanita ini di Kelab Ibu Mengandung Malaysia, bayinya mengalami pelbagai masalah seperti jantung berlubang dan anggota tidak sempurna sehingga doktor mencadangkannya supaya melahirkan bayi lebih awal. Walaupun sudah 3 minggu berada di hospital, masih juga belum bersalin. Setelah berjumpa seorang ustaz rupa-rupanya…

Saya nak kongsi kisah hidup saya mengandungkan anak ke 3 ni. Kan saya ada bagitahu yang dah 3 minggu masuk ward tapi tak mahu juga bersalin. Dah masuk ubat banyak kali tapi still 2cm dan bila malam sakit kuat buka 3cm dan bila pagi pula jadi 2cm balik. Cerita saya mungkin macam mengarut tak masuk akal tapi itulah kenyataan nya. Saya dah keluar ward minggu lepas. Sebab dah taknak masuk kan ubat lagi. Sebab dah give up. 

Hari-hari kena seluk kena sakit macam nak beranak tapi baby tak mau keluar. Jadi saya dan husband ambil keputusan untuk balik dan fikir mungkin tunggu sampai 9bulan untuk sakit sendiri. Tapi dokter bagi appoinment khamis lepas . Saya dan husband pun pergi lah jumpa dokter khamis lepas. Dan dokter bagitahu nak masuk ubat baru dan dokter bagi pendapat untuk terus kan atau tunggu 9bulan . Tapi dokter beria sangat nak saya masuk ubat untuk saya bersalin awal. Jadi saya Dan husband pun try untuk seminggu je masuk ubat baru ni kalau tak besalin juga balik tunggu 9bulan. Harini saya masuk ward baru je sampai hospital. Tengok dokter bagi bilik first class hari ni. Punya laa dokter nak bodek supaya saya stay kat sini sampai saya beranak juga.

Ustaz bagitahu ada jin berdamping sebabkan bayi ada masalah

Dan semalam saya pergi jumpa Ustaz untuk minta air semoga dipermudahkan saya bersalin. Dari pukul 9.30 malam sampai pukul 12 baru dapat story kat ustaz pasal problem saya punya lah lama nak tunggu. Maklum lah orang ramai kan kenalah tunggu giliran. So husband story kat ustaz pasal problem saya. 

Ustaz tanya nama saya dan husband terus ustaz suruh saya duduk depan dia. Ustaz cakap dalam hati cakap Allah Allah. Saya pun ikutlah apa ustaz suruh. Dan ustaz pun bercakap dengan jin dan sembelih jin tu. Lepastu ustaz tu terangkan kat saya dan husband pasal baby dalam kandungan saya dan pasal diri saya. Ustaz tu cakap dari sebelum saya mengandung lagi jin tu dah masuk dalam badan saya. Bendanya bertuan tapi tuan dia dah mati. Saya di zalimi oleh jin tu. Jin ni yang rancang semua ni dari awal. Dia masuk badan saya pun sebab dia nak berdamping dengan anak dalam kandungan saya untuk dijadi kan tuan baru dia nanti bila baby ni dah dilahirkan. Mungkin sebab dia tengok saya jenis subur senang untuk mengandung jadi dia pilih untuk masuk dalam badan saya. Dan saya pun mengandung.

Bayi ada jantung berlubang, kepala ada air, dan anggota tidak sempurna

Kan saya ada bagitahu masa 20week dapat tahu yang baby ada jantung berlubang kepala dia ada air dan tangan dia macam tak sempurna dan usus dia macam terkeluar dari perut. Ustaz tu cakap baby saya jadi macam tu sebab jin tu yang makan baby saya. Dia duduk dalam badan saya. Jadi dia makan baby saya sampai baby saya jadi macamtu . 

Bila saya dapat tahu baby ada problem masa 20 week dokter sarankan saya bersalin awal . Dari 24week masuk ward sampai sekarang dah 28week pun tak bersalin lagi. Rupanya benda tu yang dok on off kan pintu rahim saya supaya saya tak boleh bersalin sebab dia nak kan baby ni hidup untuk dia berdamping nanti. Tapi kuasa Allah saya dapat tahu baby ada problem. Dan Allah tu nak tunjuk kat saya yang baby saya macam ni dan tak mampu untuk hidup. Tapi mungkin tunggu 9bulan dia boleh hidup. Tapi hidup sebagai orang oku dan ada pulak jin yang jadikan dia pendamping. So jin tu dah tahu yang saya dah tahu baby saya ada masalah . 

Dia pun plan bila masuk ubat nanti tak boleh bersalin dia yang tutup pintu rahim saya. Tu sebab 3minggu pun tak bersalin lagi. Ustaz cakap dokter kat hospital ni pun sebenarnya dah pelik tapi dorang tetap nak masuk kan ubat. Umpama cuba dan cuba supaya saya bersalin juga. Ustaz cakap sepatutnya masa saya 6bulan haritu dah keguguran tapi benda tu taknak dia sekat supaya saya tak gugur atau bersalin sampai 9bulan sebab nakkan baby saya. Saya pun rasa macam betul ke ni. Ustaz tu cakap kalau saya dapat tahu awal jin ada dalam badan saya alhamdulilah baby saya normal sihat. Ustaz tanya husband tak rasa ke perubahan isteri. Suami cakap tak. Dan saya pun tak ada rasa apa-apa cuma kadang-kadang rungsing je. Ustaz cakap kalau duduk kat rumah macam ada bau terbakar tengok api dapur tutup tak ada orang bakar sampah ke apa. Sebenarnya benda tu yang lalu dalam rumah kita.
loading...

Akhirnya anak syurga ini berjaya dilahirkan

Ustaz tu dah sembelih jin tu semalam. Dan buatkan air untuk saya mandi dan minum untuk sihatkan baby dalam kandungan saya, diri saya dan mudahan saya bersalin harini. Ustaz cakap inshallah lepasni mudah nak bersalin sebab tak ada gangguan apa-apa dah.

Saya dah selamat bersalin pukul 6 petang tadi. Harini masuk ubat pukul 7.30 pagi pukul 2.50 air ketuban pecah dengan sendiri. Dokter check jalan dah 6cm. Sampai labour room dokter check cakap 3cm. Then dokter masuk antibiotic masuk induce yang sangat kuat. Dan dokter saran kan saya cucuk epidural kat tulang belakang.

Tapi saya taknak sebab ramai cakap sakit kan. Lepas pukul 5 tak ada dokter untuk cucuk epidural lagi. Lepastu 5.10 sakit yang amat kuat saya tak tahan sangat. Nurse dokter marah sebab tadi taknak epidural tu. Tapi tu baru sikit ubat tu jalan. Dokter check jalan 3cm juga. Dokter cakap ni ambik proses yang lama sampai tengah malam pun masih sakit lagi. Then kena 10cm baru boleh beranak. Pukul 5.57 saya tak tahan sangat macam nak berak. Saya rasa baby dah nak keluar sangat. Dokter tengok kepala baby dah keluar. Dokter tahan dan cakap jangan teran. Saya tak teran pastu lagi sekali saya tak teran baby keluar terus. Nasib sempat sambut. Pukul 6 anak syurga saya pun lahir ke dunia. Dan pada pukul 6.35 anak syurga saya telah pun menghadap penciptanya. Besok pagi baru kebumikan Anak syurga saya. Al fatihah 

Sumber: Nur Nabilah Dania , Kelab Ibu Mengandung Malaysia
#Infokini di 3 Minggu Tahan Sakit Nak Bersalin Tapi Bayi Tak Mahu Keluar, Lepas Jumpa Ustaz Rupa-rupanya…
Powered by Blogger.