Hati-hati Kalau Lidah Anda Kelihatan Seperti Ini. Kenapa? Baca Ni! Jangan Terkejut..

13:00
Hati-hati Kalau Lidah Anda Kelihatan Seperti Ini. Kenapa? Baca Ni! Jangan Terkejut.. merupakan pengeluaran semula artikel, berita dan maklumat yang berorientasikan perkongsian informasi dari sumber percuma di internet. Para pembaca di laman Glepor perlu menilai secara wajar dalam menyatakan maklumbalas dan penyebaran bahan demi kegunaan adil untuk Sumber asal entri Hati-hati Kalau Lidah Anda Kelihatan Seperti Ini. Kenapa? Baca Ni! Jangan Terkejut...


Tubuh badan yang jarang kita lihat selalunya jarang diberi perhatian. Lidah adalah anggota badan kita yang sangat penting. Tapi berapa ramai dari kita yang tahu sama ada lidah kita berada dalam keadaan sihat atau pun tak?


Kat atas ni adalah gambar lidah kita yang sihat. Tapi kalau lidah anda kelihatan seperti di bawah. Mungkin cara anda menjaga kebersihan lidah perlu ditingkatkan. Anda perlu memberus lidah sebabnya mungkin ia diselaputi bakteria.


Kadang-kadang ada juga lidah kita akan menjadi seperti di bawah ini. Tapi jangan risau sebab ia bukannya jangkitan atau kanser. Tapi boleh berjumpa doktor.


Kalau lidah anda seperti dibawah pula bermakna anda baru lepas makan makanan yang pedas dan mungkin tergigit lidah sendiri. Tapi boleh jadi juga ia disebabkan oleh kekurangan asid folik atau vitamin B-12 yang boleh menyebabkan kemerahan seperti dalam gambar di atas


Ulser mulut selalu terjadi pada kita. Sekiranya ia berpanjangan hingga 6 minggu atau lebih segera berjumpa doktor!




#Infokini di Hati-hati Kalau Lidah Anda Kelihatan Seperti Ini. Kenapa? Baca Ni! Jangan Terkejut..

Artikel Berkaitan

Previous
Next Post »
Powered by Blogger.