Video Raja Salman Arahkan 28 Petugas Haji Arab Saudi Dipancung Kerana Rempuhan Mina

16:30
Video Raja Salman Arahkan 28 Petugas Haji Arab Saudi Dipancung Kerana Rempuhan Mina merupakan pengeluaran semula artikel, berita dan maklumat yang berorientasikan perkongsian informasi dari sumber percuma di internet. Para pembaca di laman Glepor perlu menilai secara wajar dalam menyatakan maklumbalas dan penyebaran bahan demi kegunaan adil untuk Sumber asal entri Video Raja Salman Arahkan 28 Petugas Haji Arab Saudi Dipancung Kerana Rempuhan Mina.
Video Raja Salman Arahkan 28 Petugas Haji Arab Saudi Dipancung Kerana Rempuhan Mina
RIYADH – Mahkamah Syariah Arab Saudi menjatuhkan hukuman pancung kepada 28 petugas Arab Saudi yang dianggap bertanggung jawab atas kejadian Tragedi Mina yang mengorbankan kira-kira 717 jamaah Haji, menurut laporan dari portal berita Lebanon, Al Diyar.
“Raja Salman memerintahkan untuk menyenaraikan nama orang yang bertanggung jawab mengatur kunjungan jemaah serta bertanggung jawab atas kematian kira-kira 1,000 jemaah. Dan, memerintahkan memancung 28 orang tersebut hari ini,” sebagaimana yang dilaporkan oleh Al Diyar, Jumaat (25/9/2015).
“Mahkamah Syariat memutuskan demikian, dan hukuman akan dilaksanakan di hadapan jemaah.”
Menurut spekulasi yang viral di media sosial, hukuman tersebut berkaitan dengan tuduhan terhadap Pangeran Mohammad bin Salman al Saud sebagai penyebab tragedi rempuhan Mina. Keluarga kerajaan dianggap menjadikan para petugas haji sebagai kambing hitam atas insiden haji terburuk dalam dua dekad ini.
Walaubagaimana pun setakat ini tiada sebarang pengesahan dari kerajaan Arab Saudi sendiri.
Harus kita ingat bahawa manusia yang lemah memang sering melakukan kesilapan. Ada kesilapan yang boleh dimaafkan manakala yang lain perlu menerima hukuman atas kesilapan mereka.
Yang baik datangnya dari Allah, manakala yang buruk itu datang dari diri kita sendiri.


ANDA BOLEH LIKE PAGE KAMI DI FACEBOOK UNTUK KISAH2 LAIN :)

klik disini untuk ke page kami  --->   IsuKakiPanas #Panas di Video Raja Salman Arahkan 28 Petugas Haji Arab Saudi Dipancung Kerana Rempuhan Mina

Artikel Berkaitan

Previous
Next Post »
Powered by Blogger.