KAD TOP UP KEKAL GST 6%

10:55
KAD TOP UP KEKAL GST 6% KAD TOP UP KEKAL GST 6% - Mesti Baca! Perkongsian Blog Entri dari Laman Hebahan Maklumat sebagai Panduan dan Hiburan semua Blogger. Seandainya ada yang menarik di KAD TOP UP KEKAL GST 6% harap dapat disebarkan sesama kita. Wallahu'alam bissawab.
KAD TOP UP KEKAL GST 6%

KAD TOP UP KEKAL GST 6%



KUALA LUMPUR - Setelah mendapat desakan rakyat, kerajaan hari ini memutuskan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang dikenakan ke atas kad tambah nilai pra-bayar dikekalkan.

Menteri Komunikasi dan Multimedia (KKMM), Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata, pengguna tidak akan dikenakan caj GST 6% semasa membeli kad tambah nilai, sebaliknya akan dikenakan caj 6% itu apabila nilai dalam kad tambah nilai itu dimasukkan ke nombor telefon masing-masing.

Menurut Shabery, kerajaan sedang berusaha mencontohi negara-negara lain yang turut mengenakan cukai ke atas penggunanya. Pengguna tidak akan dibebankan dengan GST ketika membeli kat tambah nilai, sebaliknya hanya dikenakan GST ketika membuat panggilan telefon, SMS dan sebagainya.

"Ia sama seperti penggunaan kad 'Touch n Go' dan bayaran tempat parkir kereta yang dikenakan cukai ini. Mereka hanya dicukaikan semasa penggunaan khidmat-khidmat ini," katanya ketika menjawab soalan di Dewan Rakyat, hari ini.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri


Pemilik Natang Ngoh bukan penulis asal KAD TOP UP KEKAL GST 6%. Artikel adalah sebahagian dari penulisan asal seorang Tokoh Blogger Terkenal iaitu Encik Ann. Terima Kasih atasa Ihsan Perkongsian. Jutaan Penghargaan kepada Encik Ann. More respect from Natang Ngoh.

Entri #Harian dalam dan luar Dunia. Bookmark KAD TOP UP KEKAL GST 6% and get update.

Artikel Berkaitan

Previous
Next Post »
Powered by Blogger.