ELAUN GURU BESAR & PENGETUA NAIK MULAI 1 JULAI

19:59
ELAUN GURU BESAR & PENGETUA NAIK MULAI 1 JULAI ELAUN GURU BESAR & PENGETUA NAIK MULAI 1 JULAI - Mesti Baca! Perkongsian Blog Entri dari Laman Hebahan Maklumat sebagai Panduan dan Hiburan semua Blogger. Seandainya ada yang menarik di ELAUN GURU BESAR & PENGETUA NAIK MULAI 1 JULAI harap dapat disebarkan sesama kita. Wallahu'alam bissawab.
ELAUN GURU BESAR & PENGETUA NAIK MULAI 1 JULAI

ELAUN GURU BESAR & PENGETUA NAIK MULAI 1 JULAI



JITRA - Kerajaan dilaporkan bersetuju menaikkan elaun pengetua dan guru besar mulai 1 Julai depan bersempena dengan sambutan Hari Guru.

Kenaikkan yang diumumkan oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin akan melihatkan 2,405 pengetua dan 7,757 guru besar.

Elaun pengetua sekolah menengah kini dinaikkan dari RM150 ke RM300 sebulan manakala elaun guru besar sekolah rendah pula dinaikkan dari RM100 ke RM200 sebulan.

"Penambahbaikan ini dibuat kerana pengetua dan guru besar memainkan peranan yang amat penting dalam kecemerlangan sesebuah sekolah bertepatan dengan aspirasi Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia (PPPM) 2013-2025," katanya pada majlis perasmian sambutan Hari Guru 2015 peringkat kebangsaan di Dewan Wawasan, di sini.

Muhyiddin yang juga Menteri Pendidikan Malaysia mengucapkan terima kasih kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kerana telah memberikan persetujuan terhadap cadangan Kementeriannya untuk menambah baik elaun pengetua dan guru besar.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri


Pemilik Natang Ngoh bukan penulis asal ELAUN GURU BESAR & PENGETUA NAIK MULAI 1 JULAI. Artikel adalah sebahagian dari penulisan asal seorang Tokoh Blogger Terkenal iaitu Encik Ann. Terima Kasih atasa Ihsan Perkongsian. Jutaan Penghargaan kepada Encik Ann. More respect from Natang Ngoh.

Entri #Harian dalam dan luar Dunia. Bookmark ELAUN GURU BESAR & PENGETUA NAIK MULAI 1 JULAI and get update.

Artikel Berkaitan

Previous
Next Post »
Powered by Blogger.