Berhati-Hati Dengan Jenayah Baru Di Malaysia

07:10
Amaran untuk Rakyat Malaysia. Dadah Burundanga. Berhati-Hati Dengan Jenayah Baru Di Malaysia. sebarang objek daripada seseorang apabila anda bersendirian. Sejenis bahan kimia yang boleh membahayakan sistem pernafasan manusia. Ia dikenali sebagai  Burundanga.


Berhati-Hati dengan Teknik Jenayah Terbaru. Sila Sebarkan kepada teman dan kenalan. Click Share di laman sosial sebanyak mungkin untuk kebaikan bersama. Jadilah Insan yang Memaknakan Kehidupan Dalam Hidup agar Malaysia lebih aman dan sentosa.

Berkongsilah Amaran ini dengan sesiapa saja terutamanya:

  • Isteri
  • Adik-beradik
  • Kawan perempuan dan rakan-rakan

Bagaimana Jenayah ini terjadi

Apabila di stesen minyak, seorag lelaki datang dan memperkenalkan diri beliau sebagai pelukis kepada wanita untuk menawarkan perkhidmatan mengisi petrol ke dalam kereta wanita itu dan meninggalkan business kad.

Mangsa tidak berkata apa-apa tetapi menerima business kad beliau kerana kebaikan lelaki itu dan terus masuk ke dalam kereta. Lelaki itu kemudian masuk kedalam kereta yang dipandu oleh org lain.

Apabila wanita meninggalkan stesen minyak, dia melihat lelaki tersebut keluar dari stesen itu pada masa yg sama. Hampir serta-merta, dia mula berasa pening & tidak dpt manarik nafas dgn sempurna. Dia cuba utk membuka tingkap dan menyedari bahawa bau adalah pada tangannya; tangan yg sama digunakan menerima kad dari lelaki artis di stesen minyak semasa menerima perkhidmatan dari lelaki tadi.

Beliau kemudian melihat lelaki tersebut mengekori dibelakangnya dan dia merasakan dia perlu untuk melakukan sesuatu yang pada ketika itu. Dia memandu ke jalan masuk rumah orang yg pertama di temui dan mula membunyikan hon berulang kali untuk meminta bantuan. Lelaki tersebut terus memandu pergi tetapi wanita masih berasa agak teruk kerna selama beberapa minit barulah dia boleh menarik nafas.

Rupa-rupanya, ada bahan kimia pada kad yg boleh membahayakan sistem pernafasan manusia.

Dadah Burundanga

Dadah ini dipanggil 'BURUNDANGA'. (Tidak diketahui Orang Setakat ini) dan ia digunakan oleh orang-orang yg ingin melumpuhkan mangsa dalam usaha untuk mencuri daripada atau mengambil kesempatan daripada mereka. Dadah ini adalah empat kali lebih berbahaya daripada dadah biasa.

Jadi sila berhati-hati dan pastikan anda tidak menerima kad atau sebarang objek daripada seseorang apabila anda bersendirian. Kongsi jika anda fikir ianya penting!

Artikel Berkaitan

Previous
Next Post »
Powered by Blogger.