Ramai Tidak Tahu Warna Air Kencing Menggambarkan Kesihatan Anda

20:53
Ramai Tidak Tahu Warna Air Kencing Menggambarkan Kesihatan Anda merupakan pengeluaran semula artikel, berita dan maklumat yang berorientasikan perkongsian informasi dari sumber percuma di internet. Para pembaca di laman Glepor perlu menilai secara wajar dalam menyatakan maklumbalas dan penyebaran bahan demi kegunaan adil untuk Sumber asal entri Ramai Tidak Tahu Warna Air Kencing Menggambarkan Kesihatan Anda.


Warna air kecing seringkali digunakan sebagai satu alat untuk diagnos pesakit. Warna, bau dan ketumpatan air kencing kita boleh memberi pelbagai tanda. Di Sini disertakan warna air kencing dan apa tandanya kepada sesorang.


Tidak Berwarna (Lutsinar) – Anda meminum terlalu banyak air.


Warna Pucat jerami – Anda sihat, kandungan air dalam badan cukup.


Kuning lutsinar – Anda Normal


Kuning gelap – Normal, tetapi anda perlu minum selepas ini.


Warna kuning madu – Anda kekurangan air, minum air sekarang.


Berwarna perang – Anda kemungkinan ada masalah hati (liver)


Berwarna merah jambu kemerahan – Adakah anda ada makan bit, blueberri, atau klembak? Jika ya, ianya normal. Jika tidak, anda mungkin mempunyai jangkitan pada pundi kencing, buah pinggang atau hati. Segera jumpa doktor.


Biru Atau Hijau – Ini sangat jarang, mungkin juga anda termakan makanan yang ada pewarna. Ini tidak berbahaya , walaubagaimanapun, jumpa doktor sekiranya ianya berterusan.


Warna Ungu – Gurau je, mana ada air kencing warna ungu.


Berbuih ataupun kabut – Ini mungkin disebabkan protein berlebihan pada diet anda. Mungkin juga disebabkan masalah pada kidney anda. Segera jumpa doktor.


#Infokini di Ramai Tidak Tahu Warna Air Kencing Menggambarkan Kesihatan Anda

Artikel Berkaitan

Previous
Next Post »
Powered by Blogger.