Bahayakah Bila Tapak Tangan & Kaki Kerap Berpeluh?

21:51 0
Bahayakah Bila Tapak Tangan & Kaki Kerap Berpeluh? merupakan pengeluaran semula artikel, berita dan maklumat yang berorientasikan perkongsian informasi dari sumber percuma di internet. Para pembaca di laman Glepor perlu menilai secara wajar dalam menyatakan maklumbalas dan penyebaran bahan demi kegunaan adil untuk Sumber asal entri Bahayakah Bila Tapak Tangan & Kaki Kerap Berpeluh?.


Pasti ada diluar sana yang mempunyai masalah tangan basah atau tangan berpeluhkn? Kalau bukan anda, mungkin kawan – kawan anda mempunyai masalah ini.

Rupanya tangan berpeluh juga satu penyakit, dan ada yang kata ada kaitan dengan penyakit jantung… dan ada pula kata, orang yang kuat berpeluh mudah terkena buatan orang. Betul kea tau tu semua mitos sahaja.

Disini kami ingin kongsikan apa sebenarnya punca dan bagaimana nak atasi masalah tangan berpeluh.



#Infokini di Bahayakah Bila Tapak Tangan & Kaki Kerap Berpeluh?

Perasan Tak Passport Ada 4 Warna Je Seluruh Dunia? Apa Maksud Warna Ni Eh?

20:26 0
Perasan Tak Passport Ada 4 Warna Je Seluruh Dunia? Apa Maksud Warna Ni Eh? merupakan pengeluaran semula artikel, berita dan maklumat yang berorientasikan perkongsian informasi dari sumber percuma di internet. Para pembaca di laman Glepor perlu menilai secara wajar dalam menyatakan maklumbalas dan penyebaran bahan demi kegunaan adil untuk Sumber asal entri Perasan Tak Passport Ada 4 Warna Je Seluruh Dunia? Apa Maksud Warna Ni Eh?.


Tak tahu lah korang perasan ke tak, tapi passport bagi seluruh negara di dunia hanya ada 4 warna sahaja iaitu merah, biru, hijau dan hitam. Setiap warna ni mencerminkan negara tertentu dan kebanyakkan negara memilih warna merah dan biru. Setiap negara ada kebebasan untuk memilih warna passport sendiri. 

Passport negara kita Malaysia tentulah berwarna merah. Tapi kenapa ada 4 warna sahaja dan ada maksud apa-apa ke disebalik warna ni? Haa meh sini nak bagi tahu pasal passport ni so kalau travel tu takda lah tertanya-tanya kenapa negara ni warna lain negara tu warna lain. 

HIjau

Kebanyakkan negara Islam memilih warna hijau kerana ia simbol alam semula jadi dan kehidupan. Hijau juga digunakan negara-negara Economic Community of West African States (ECOWAS) seperti Nigeria dan Ghana.

Biru 

Menurut Vice President of Marketing Passport Index, Hrant Boghossian passport berwarna biru adalah untuk 'negara-negara baru' seperti Brazil, Argentina dan Uruguay. Indonesia juga menukar warna passport dari hijau kepada biru pada tahun 2014. 

Hitam

Pasport bersampul hitam tampak lebih elegan dan resmi. Beberapa negara yang menggunakan sampul hitam antara lain Republik Bostwana, Zambia, dan Selandia Baru.

Merah 

Passport berwarna merah pula dikatakan untuk negara yang menyertai negara-negara Uni Eropa dan negara yang tertarik menyertainya. 

Hanya dengan passport kita boleh melawat 140 buah negara. 

Kredit: ERA fm

#Infokini di Perasan Tak Passport Ada 4 Warna Je Seluruh Dunia? Apa Maksud Warna Ni Eh?

Rawat Sakit Gigi Menggunakan Kaedah Islam Dan Ayat Al-Quran

19:11 0
Rawat Sakit Gigi Menggunakan Kaedah Islam Dan Ayat Al-Quran merupakan pengeluaran semula artikel, berita dan maklumat yang berorientasikan perkongsian informasi dari sumber percuma di internet. Para pembaca di laman Glepor perlu menilai secara wajar dalam menyatakan maklumbalas dan penyebaran bahan demi kegunaan adil untuk Sumber asal entri Rawat Sakit Gigi Menggunakan Kaedah Islam Dan Ayat Al-Quran.

1. Baca surah Al Fatihah
2. Baca Doa dibawah sebanyak 7kali

Diriwayatkan oleh Al-Bayhaqiy menyatakan bahawa Abdullah bin Rawahah telah mengadu sakit geraham kepada Rasulullah SAW. Baginda meletakkan tangan kanannya ke atas dagunya di mana terdapat geraham yang sakit tadi lalu membaca doa berikut tujuh kali: 


Selain itu boleh juga mencuba dengan ayat ini (Surah Al Mulk Ayat 23) :




Katakanlah (wahai Muhammad): "Allah yang menciptakan kamu (dari tiada kepada ada), dan mengadakan bagi kamu pendengaran dan penglihatan serta hati (untuk kamu bersyukur, tetapi) amatlah sedikit kamu bersyukur". 

1. Letakkan jari anda pada gigi yang sakit dan bacalah surah al-mulk ayat 23 ini secara berulang kali. Tawakal kepada Allah semoga gigi cepat sembuh.

2. Letakkan jari anda di bahagian gigi yang sakit, bahagian luar seperti dipipi dan urut berlawan arah jam. Baca surah al-mulk ayat 23 di atas sebanyak yang boleh.

3. Boleh juga letakkan bawang putih dan baca surah al mulk ayat 23 diatas.

*******************************************************************

Ad-daruqutni pula meriwayatkan dalam al-Afrad daripada Ibn Abbas berkata, Nabi s.a.w. bersabada, maksudnya: “Sesiapa meletakkan jarinya atas gigi tersebut lalu dibacakan ayat ke-98 surah al-an’am dan ayat ini, maka dia akan sembuh dengan izin Allah s.w.t.” 

Surah Al-An'am ayat 98 :




Dan Dia lah yang mencipta kamu dari diri yang satu (Adam), maka (bagi kamu) disediakan tempat tetap (dalam tulang sulbi bapa kamu atau di bumi), dan tempat simpanan (dalam rahim ibu atau dalam kubur). Sesungguhnya Kami telah jelaskan tanda-tanda kebesaran (Kami) satu persatu bagi orang-orang yang mengerti (secara mendalam). 

************************************************************

Sakit gigi merupakan sakit paling menyeksakan, nak tidur pun tak lena, makan pun tak selera. Apatah lagi dengar bunyi bising pun rasa nak mengamuk je... Anak² bermain riuh rendah pun rasa nak marah je..

PETUA BAGI MENGHILANGKAN SAKIT GIGI

1. Campurkan sedikit cuka dalam segelas air suam. Gunakan air ini untuk berkumur. Amalkan tiga kali sehari sehingga rasa sakit hilang.

2. Untuk gigi geraham berlubang, tumbuk seulas bawang putih hingga lumat dan masukkan sedikit cuka. Masukkan bahan tadi ke dalam lubang gigi.

3. Gunakan minyak cengkih. Letakkan sedikit minyak cengkih ke atas kapas dan letakkan di dalam gigi yang berlubang. 

4. Garam mengandungi zat sodium yang boleh membasmi bakteria pada gigi. Campurkan sedikit garam dalam segelas air suam dan kumur-kumur dengan air tersebut.

5. Kunyah sedikit kapur sirih pada gigi yang sakit sehingga lumat. Amalkan sehingga rasa sakit gigi hilang.

6. Makan buah belimbing buluh bersama sedikit garam.

7. Gigit 3 kuntum bunga cengkih pada gigi yang sakit. Jika gigi berlubang, tumbuk bunga cengkih dan isikan ke dalam lubang gigi dan tutup dengan kapas.

8. Untuk gigi berlubang, ambil getah pada tampuk buah betik muda dan sapukan pada gigi yang sakit dengan putik kapas.

9. Untuk gigi geraham berlubang, tumbuk seulas bawang putih hingga lumat dan masukkan sedikit cuka. Masukkan bahan tadi ke dalam lubang gigi.

10. Sapukan getah pokok kemboja pada gigi yang sakit.

* Jika sakit masih melarat, sila berjumpa doktor gigi untuk dapatkan rawatan yang selanjutnya.

Sumber: http://darlingninie.blogspot.my

#Infokini di Rawat Sakit Gigi Menggunakan Kaedah Islam Dan Ayat Al-Quran

7 Khasiat Durian Yang Mungkin Korang Tak Tahu

15:31 0
7 Khasiat Durian Yang Mungkin Korang Tak Tahu merupakan pengeluaran semula artikel, berita dan maklumat yang berorientasikan perkongsian informasi dari sumber percuma di internet. Para pembaca di laman Glepor perlu menilai secara wajar dalam menyatakan maklumbalas dan penyebaran bahan demi kegunaan adil untuk Sumber asal entri 7 Khasiat Durian Yang Mungkin Korang Tak Tahu.


Kalau muncul je musim durian, orang ramai pasti berpusu-pusu cari port yang best untuk makan durian. Kalau bernasib baik, siap ada pesta dan buffet durian kot. Memang rugi siapa yang tak makan durian ni. Mana tidaknya, isi yang lemak manis itu merupakan faktor utama durian digilai rakyat Malaysia. Namun, kata orang,  tak bagus jika kerap kali makan durian. 

Dari segi kesihatan, durian banyak beri kesan yang tidak elok untuk individu. Tetapi, tahukah anda durian juga sebenarnya mempunyai banyak khasiat yang mungkin korang semua tidak tahu. Nak tahu apa yang bagus tentang durian?  Jom usha 7 khasiat yang terkandung dekat bawah ni.

Awet Muda
Durian mempunyai sumber vitamin C. Fungsi Vitamin C dapat mencantikkan malah melambatkan proses penuaan kulit serta wajah seseorang.

Pembekal Tenaga
Durian tinggi dengan karbohidrat. 100 gram durian bersamaan 21% karbohidrat. Badan kita memerlukan karbohidrat untuk memberi dan menambahkan tenaga.

Mencerdaskan Otak
Tahukah anda 200 pelajar di Twickenham ( Middlesex) school diuji kecerdasan dengan makan durian ketika sarapan, tengahari dan juga waktu istirehat? Hasil kajian menunjukkan kalsium buah durian tinggi dan berjaya membantu pelajar untuk fokus kepada pelajaran.

Cegah Masalah Tekanan
Durian mengandungi vitamin B6 dimana mambantu untuk kurangkan masalah tekanan. Durian mempunyai tryptophan dimana ianya sejenis asam amino yang dpt mengubah tubuh jadi serotonin iaitu mampu membuat badan lebih tenang, mood lebih gembira dan lebih baik.

Nutrisi Untuk Tulang Serta Gigi
Durian mengandungi kalsium, kaliu serta vitamin B1, B2. Kesemua ini dapat mempertahankan kesihatan tulang dan gigi anda.

Pencernaan Yang Sihat
Serat yang cukup tinggi dan membantu organ pencernaan berjalan dengan lebih lancar. Bagi mereka yang sentiasa sembelit dan sukar buang air besar, boleh cuba makan buah durian. Cegah Masalah Kurang Darah (Anemia)

Buah durian mengandung folat serta zat besi yang memainkan peranan penting dalam mengatasi gejala anemia atau kurang darah.


#Infokini di 7 Khasiat Durian Yang Mungkin Korang Tak Tahu

Cara Sebenar Buang Air Besar di Tandas Duduk. Rupanya Selama Ni Kita Guna Cara Yang Salah..

14:01 0
Cara Sebenar Buang Air Besar di Tandas Duduk. Rupanya Selama Ni Kita Guna Cara Yang Salah.. merupakan pengeluaran semula artikel, berita dan maklumat yang berorientasikan perkongsian informasi dari sumber percuma di internet. Para pembaca di laman Glepor perlu menilai secara wajar dalam menyatakan maklumbalas dan penyebaran bahan demi kegunaan adil untuk Sumber asal entri Cara Sebenar Buang Air Besar di Tandas Duduk. Rupanya Selama Ni Kita Guna Cara Yang Salah...


Ada orang suka gunakan tandas duduk dan ada orang yang lebih selesa gunakan tandas cangkung. Tandas cangkung memang mudah untuk digunakan. Berbeza dengan tandas duduk yang bermacam cara orang gunakan sebabnya ada yang pijak pada tempat duduk tu dan sebagainya.

Tapi tahu tak sebenarnya walaupun duduk, anda masih menggunakan ia dalam cara dan posisi yang salah.

Kedudukan seperti ini sebenarnya menyebabkan kita sukar untuk membuang air besar kerana ianya seakan tersekat. Jadi tengok cara yang betul dan sebab kenapa melalui video di bawah.



#Infokini di Cara Sebenar Buang Air Besar di Tandas Duduk. Rupanya Selama Ni Kita Guna Cara Yang Salah..

Ada Sebab Kenapa Anda Patut Berhenti Gunakan Span Badan Ni

13:51 0
Ada Sebab Kenapa Anda Patut Berhenti Gunakan Span Badan Ni merupakan pengeluaran semula artikel, berita dan maklumat yang berorientasikan perkongsian informasi dari sumber percuma di internet. Para pembaca di laman Glepor perlu menilai secara wajar dalam menyatakan maklumbalas dan penyebaran bahan demi kegunaan adil untuk Sumber asal entri Ada Sebab Kenapa Anda Patut Berhenti Gunakan Span Badan Ni.


Seronoknya kalau mandi guna span badan ni kan? Lagi banyak buih bila letak sabun kat span tu. Tapi kalau anda masih menggunakan span badan ni dinasihatkan berhenti guna kerana ianya mendatangkan lebih banyak bahaya dari berguna menurut pakar dermatologi. 

Ini kerana bakteria membiak sangat cepat pada span badan ni hanya dalam satu malam! Selain itu, sel-sel kulit mati yang anda gosok akan terperangkap dalam lipatan jaring tu. Kemudian, span badan tu pula berada dalam bilik air yang suhunya panas lembap. Jadi kulit anda mudah terkena jangkitan bakteria dan kulat pada kulit. 

Sumber: The Sun UK

#Infokini di Ada Sebab Kenapa Anda Patut Berhenti Gunakan Span Badan Ni

Inilah 4 Amalan Mudah Tapi Pahalanya Terus Mengalir Hingga Hari Kiamat

09:01 0
Inilah 4 Amalan Mudah Tapi Pahalanya Terus Mengalir Hingga Hari Kiamat merupakan pengeluaran semula artikel, berita dan maklumat yang berorientasikan perkongsian informasi dari sumber percuma di internet. Para pembaca di laman Glepor perlu menilai secara wajar dalam menyatakan maklumbalas dan penyebaran bahan demi kegunaan adil untuk Sumber asal entri Inilah 4 Amalan Mudah Tapi Pahalanya Terus Mengalir Hingga Hari Kiamat.


Manusia merupakan makhluk ciptaan Allah SWT yang paling sempurna. Sebab manusia memiliki akal dan fikiran sehingga mampu membezakan mana yang baik dan buruk.Salah satu tujuan penciptaan manusia adalah untuk menyembah kepada Allah SWT, serta melakukan berbagai macam amal kebaikan. Amalan ini sebagai bekalan agar kelak layak menjadi penghuni syurga. 

Diantara amalan orang sholeh yang boleh dilakukan manusia, terdapat 4 amalan ringan yang pahalanya terus mengalir hingga hari kiamat. Namun tidak banyak orang yang mengetahuinya. Sehingga kebanyakan orang terus melupakannya dan lalai dari mengamalkannya. Padahal amalan ini sangat mudah untuk dilakukan. Jadi, apa amalan yang dimaksud ?

1. Solat Subuh dan Isya Berjemaah

Amalan ringan pertama yang pahalanya terus mengalir adalah melaksanakan solat subuh dan isya berjemaah. Melaksanakan kedua amalan ini sama seperti melaksanakan solat setengah malam dan solat sehari suntuk.

Sebagaimana diriwayatkan oleh Imam Muslim bahawa siapa saja yang melaksanakan solat isya berjemaah seolah-olah menunaikan solat setengah malam dan siapa saja yang melaksanakan solat subuh berjamaah sama seperti orang yang melaksanakan solat sehari suntuk.

2. Mendoakan Orang Lain

Amalan ringan selanjutnya yang pahalanya terus mengalir hingga kiamat adalah mendoakan orang lain. Dalam sebuah riwayat disebutkan bahawa siapa saja yang mendoakan kebaikan bagi saudaranya sesama muslim, melainkan para malaikat akan berkata:

“Dan bagimu juga kebaikan yang sama.” (HR. Muslim no.4912)

Oleh sebab itu perbanyaklah mendoakan orang lain dengan taqwa dan hati yang tulus. Namun Allah SWT mengajarkan manusia untuk tidak pernah mendoakan orang lain untuk suatu keburukan, mendoakan orang kafir agar diampuni, serta mendoakan hal-hal yang tidak akan berlaku.

3. Menunggu solat Jumaat

Amalan selanjutnya yang pahalanya terus mengalir adalah menunggu solat Jumaat dan bersegera ketika waktunya datang. Menunggu solat Jumaat menghasilkan pahala yang sama besarnya dengan puasa serta solat malam selama setahun.

Bahkan dalam riwayat dari Ibnu Majah disebutkan bahawa siapapun yang menanti solat Jumat lalu pergi pada pagi hari ke masjid sambil jalan kaki lalu ketika sampai kemudian duduk di dekat imam untuk mendengarkan khutbah, serta menjaga ketenangan agar khutbah tersampaikan dengan baik, maka akan memperoleh pahala yang besar.

4. Berzikir

Ada kenyataan yang menyatakan bahwa berzikir lebih baik dibandingkan dengan dunia dan isinya. Berdikir sangat mudah untuk dilakukan dan tidak memerlukan waktu yang banyak. Selain itu efeknya sangat dahsyat bagi kehidupan dunia dan akhirat.

Imam Muslim menyebutkan bahwa pujian terhadap Allah di dalam zikir lebih berharga dibandingkan mendapatkan kekayaan sebanyak apa pun yang ada dibawah matahari. Oleh sebab itu, jika Anda masih jarang berzikir kerana alasan sibuk, maka ingatlah bahwa Allah SWT selalu memiliki waktu untuk memelihara kita.

Demikianlah ulasan mengenai 4 amalan mudah yang pahalanya terus mengalir hingga hari kiamat. Jadi, 4 jenis amalan tersebut manakah yang sudah Anda lakukan ? Semoga dengan mengetahui hal ini, kita boleh memperbaiki diri dan sentiasa melaksanakannya. Sebab meskipun hanya amalan ringan, namun pahalanya terus mengalir hingga hari kiamat.

Semoga bermanfaat.


#Infokini di Inilah 4 Amalan Mudah Tapi Pahalanya Terus Mengalir Hingga Hari Kiamat

Berapa Lama Daging Atau Ayam Boleh Digunakan Selepas Dinyahbeku Tanpa Menghilangkan Zatnya?

09:01 0
Berapa Lama Daging Atau Ayam Boleh Digunakan Selepas Dinyahbeku Tanpa Menghilangkan Zatnya? merupakan pengeluaran semula artikel, berita dan maklumat yang berorientasikan perkongsian informasi dari sumber percuma di internet. Para pembaca di laman Glepor perlu menilai secara wajar dalam menyatakan maklumbalas dan penyebaran bahan demi kegunaan adil untuk Sumber asal entri Berapa Lama Daging Atau Ayam Boleh Digunakan Selepas Dinyahbeku Tanpa Menghilangkan Zatnya?.


Tahukah anda bagaimana cara mudah dan pantas untuk nyahbeku kan sesuatu bahan frozen seperti ayam/daging/ikan yang beku?Rendam dalam air panas? Guna microwave? Selalunya berapa lamakah masa yang anda ambil untuk nyah beku daging/ayam beku? Tahukah anda, proses nyah beku yang dilakukan itu akan menghilangkan banyak zat/khasiat daripada bahan tersebut? Malah rasanya juga akan turut berubah.

Daging ayam yang telah dinyahbeku dengan air panas perlulah digunakan atau dimasak dalam masa 4 jam. Ianya tidak boleh disejukbekukan semula bagi mengelakkan pembiakan bakteria. Sebaikknya nyahbeku secara perlahan dengan meletakkan ayam di bahagian bawah peti ais, ini membolehkan proses nyahbeku berlaku secara perlahan. ( Sumber : food safety USDA)

Makanan seperti ikan, daging dan ayam mentah perlu di simpan di dalam peti sejuk sebaik sahaja dibeli. Bagi penyimpanan yang kurang daripada 3 hari, makanan-makanan tersebut boleh disimpan secara dingin di ruangan bekas ikan/daging di dalam peti sejuk, ia masih mempunyai tempoh penggunaan yang terhad.

Ini kerana pertumbuhan bakteria masih berlaku tetapi pada kadar yang terkawal. Bagi penyimpanan yang lebih lama, ia mesti disimpan di dalam ruangan sejukbeku (suhu –18 °C). Pada suhu ini, banyak bakteria yang termusnah semasa proses pembekuan.

Walau bagaimana pun bagi makanan yang terlalu tinggi kandungan bakterianya, kerosakan makanan masih tetap terjadi semasa pembekuan walaupun pada kadar yang lebih perlahan. Pembekuan tidak akan mengembalikan kesegaran makanan yang tercemar sebelum dibekukan.

Elakkan menyejukbeku semula makanan yang telah dinyahbekukan. Nyahbeku makanan yang diperlukan sahaja.

Bahagi-bahagikan ikan, ayam dan daging kepada bahagian yang diperlukan sahaja untuk dimasak, dan simpan di dalam bekas yang berbeza bagi mengelakkan penyejukbekuan berulang kali. Bahagian yang kecil ini juga membolehkan makanan disejukbeku dengan cepat.

Baik, sekarang, saya akan ajarkan kepada anda cara berkesan bagaimana anda dapat me’nyah-beku’ daging/ayam frozen dengan cepat tanpa menghilangkan zat/khasiat daging/ayam tersebut. Malah rasanya juga akan kekal seperti macam daging/ayam segar.

Begini caranya:

1.Sediakan air panas (tapi jangan terlampau panas…kalau boleh air tu dalam lingkungan 40 dajah celcius)
2.Masukkan sedikit garam ke dalam air panas tadi ( 1 liter air , 2 sudu besar garam )
3.Rendamkan daging/ayam frozen tadi ke dalam air panas bergaram tersebut
4.Rendam selama 1 minit sahaja (jangan lebih, jangan kurang)
5.Keluarkan daging/ayam tersebut
6.Kalau boleh lapkan daging/ayam yang baru direndam itu dengan kertas/tisu
7.Balutkan daging/ayam dengan plastic wrapping lutsinar
8.Kemudian, masukkannya ke dalam peti ais

Dengan cara ini, tempoh nyah-beku akan menjadi bertambah singkat. Dan yang paling penting, zat/khasiatnya tidak akan hilang. Begitu juga dengan rasanya…akan tetap kekal kesedapannya seolah-olah anda makan daging/ayam yang baru disembelih.

Nota :

•Garam akan menghalang zat/khasiat daging/ayam daripada mengalir keluar
•Air panas kalau boleh dalam 40 darjah Celsius kerana menurut kajian sains, suhu 40 darjah adalah yang paling baik untuk tujuah nyah beku. Jika air terlampau panas, ianya akan merosakkan structur daging/ayam tersebut
•Bahan-bahan yang sesuai dengan cara nyah beku ini termasuklah ayam/daging/ikan.


#Infokini di Berapa Lama Daging Atau Ayam Boleh Digunakan Selepas Dinyahbeku Tanpa Menghilangkan Zatnya?

Bahaya, Jangan Amalkan Letak Hirisan Lemon Di Minuman

07:36 0
Bahaya, Jangan Amalkan Letak Hirisan Lemon Di Minuman merupakan pengeluaran semula artikel, berita dan maklumat yang berorientasikan perkongsian informasi dari sumber percuma di internet. Para pembaca di laman Glepor perlu menilai secara wajar dalam menyatakan maklumbalas dan penyebaran bahan demi kegunaan adil untuk Sumber asal entri Bahaya, Jangan Amalkan Letak Hirisan Lemon Di Minuman.


Hirisan lemon dalam minuman dan makanan semestinya menaikan lagi rasa sekaligus menyegarkan. Lebih - lebih lagi tambahan tersebut mengandungi banyak khasiat untuk kesihatan. Tapi tahukah hirisan lemon tersebut sebenarnya merbahaya?

Menurut sumber, dalam satu hirisan lemon terdapat banyak bakteria yang berpotensi menyebabkan penyakit merebak, malah ada yang mengatakan dan menganggap hirisan lemon sama kotor seperti tandas.

Sebuah kajian yang diterbitkan dalam Journal of Enviromental Health pada 2007 menunjukkan bahawa hampir 70 peratus hirisan lemon yang digunakan di 21 restoran yang berbeza mngandungi 25 mikroba yang berbeza.

Perkara ini berkemungkinan disebabkan lemon tersebut dipegang, dibelek, dipotong dan kemudian dimasukkan ke dalam gelas. Dan jelas sekali kuman merebak dengan mudah melalui aktiviti tersebut.

Oleh itu, elakkan memasukkan hirisan lemon ke dalam minuman anda. Ambil langkah berjaga - jaga dengan hanya mengambil jusnya sahaja bukan hirisan lemon.


#Infokini di Bahaya, Jangan Amalkan Letak Hirisan Lemon Di Minuman

Suami Sibuk Main Catur Di Kedai Tak Tau Isteri Tanam Jangung Dengan Duda Sado Di Rumah

02:00 0
Suami Sibuk Main Catur Di Kedai Tak Tau Isteri Tanam Jangung Dengan Duda Sado Di Rumah merupakan pengeluaran semula artikel, berita dan maklumat yang berorientasikan perkongsian informasi dari sumber percuma di internet. Para pembaca di laman Glepor perlu menilai secara wajar dalam menyatakan maklumbalas dan penyebaran bahan demi kegunaan adil untuk Sumber asal entri Suami Sibuk Main Catur Di Kedai Tak Tau Isteri Tanam Jangung Dengan Duda Sado Di Rumah.


Suami Sibuk Main Catur Di Kedai Tak Tau Isteri Tanam Jangung Dengan Duda Sado Di Rumah|Tidak dapat lagi di napikan ketagih main game catur dapat membuat seorang lelaki bertahan duduk sampai kesubuh di kedai sambil menghirup teh tarik panas.
Perkara itulah yang menimpa Mohd fazli 36 menghabiskan masa sepanjang malam untuk bermain catur tanpa menghiraukan perasaan isterinya Qaren.
Mohd fazli dan Qaren telah lama menikah dan sudah pun memiiki dua anak,namun karena perselingkuhan Qaren kedua pasangan ini terpaksa di hadapkan ke mahkamah agama untuk menguruskan perceraian pada 20.07,2016.
Dengan wajah penyesalan Qaren hanya menundukkan wajah ketika suaminya meluahkan rasa kecewa dengan perselingkuhan isterinya.
Didepan hakim Qaren mengatakan kalau dirinya khilaf melakukan perselingkuhan itu.dia melakukan hal itu sebenarnya karena hampir tujuh tahun menikah suaminya sangat jarang berada di rumah sebagai ketua keluarga yang membagi nafkah batin mahupun bafkah lainnya.
Qaren juga mengatakan kalau suaminya balik kerja terus makan dan keluar semula ke kedai untuk bermain catur dan akan balik lewat malam,kadang kadang subuh baru balik.
Oleh sebab itu dia nekat menjalin hubungan dengan jiran mereka yang berkebetulan merupakan seorang duda yang bekerja sebagai buruh bangunan.
Sementara Mohd fazli Hanya mengeluh panjang setelah mendengar penjelasan isterinya dan mengatakan bahwa isterinya tidak pernah mengambil berat tentangnya selepas mereka di kahwinkan melalui pilihahan orang tua.
Pihak hakim yang melihat keduanya sudah tidak bisa akur maka hakim memutuskan perceraian sebagai jalan penyelesaian,dan kes penjagaan kedua anak mereka akan di bicarakan dalam sidang ke 2 hujung bulan depan.

#Panas di Suami Sibuk Main Catur Di Kedai Tak Tau Isteri Tanam Jangung Dengan Duda Sado Di Rumah
Powered by Blogger.